سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سازمان نظام صنفی کارهای کشاورزی استان البرز

اخبار

  1391/4/4 یکشنبه   60 صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی امسال در شهرستان‌ها تاسیس می شود  

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی با بیان اینکه با وجود تاکید مسئولان به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، از کل سرمایه کشور تنها پنج درصد به کشاورزی اختصاص یافته، گفت: 30 درصد منابع مالی مورد نیاز در این بخش در اختیار بهره برداران کشاورزی قرار دارد.  

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 48 صندوق حمایت از توسعه در بخش کشاورزی در کشور فعال است که 31 صندوق آن در مراکز استان‌ها هستند، اظهار داشت: در صددیم تا امسال تعداد صندوق‌های حمایت در شهرستان‌ها را به 60 صندوق برسانیم. 

وی افزود: در بودجه سال گذشته و سال 91 و نیز برنامه پنجم توسعه و قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی ظرفیت‌های قانونی و اعتباری مناسبی برای توسعه عملکرد این صندوق‌ها پیش بینی شده است. 

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر از 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی 850 میلیارد تومان در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار دارد که با آن کارهای زیادی می‌توان انجام داد، گفت: با اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی از طریق صندوق و نیز از طریق بانک کشاورزی به بهره‌برداران این بخش، افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محقق می‌شود.

رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود کمبود سرمایه در همه استان‌ها و مناطق کشور را بزرگ‌ترین مشکل بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با وجود تاکید مسئولان به سرمایه گذاری در این بخش، از کل سرمایه کشور تنها پنج درصد به کشاورزی اختصاص یافته است.

وی افزود: بر اساس آمار، تحلیلگران بخش کشاورزی معتقدند تنها 30 درصد منابع مالی مورد نیاز در این بخش در اختیار بهره برداران قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی بیان داشت: حداقل سرمایه موجود نیز به موقع، به جا، صحیح و ارزان به بهره بردار پرداخت نمی‌شود و این در حالی است که گاهی تأخیر دو هفته‌ای از زمان نیاز کشاورز به کود یا بذر تا زمان تحویل آن‌ها، خسارت بالایی به بهره بردار تحمیل می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع:وزارت جهاد کشاورزی